Thursday, October 28, 2010

Aku

Sesegar hijau daunan


Aku 
mungkin bukan kawan terbaik untukmu
 namun aku berusaha untuk menjadi kawan yang baik buat dirimu
kawan yang sanggup berkorban untuk kesenangan seorang sahabat
kawan yang sanggup menolong seorang sahabat
Aku
yang kadang-kadang mungkin menjadi seperti seorang yang tiada perasaan
yang mungkin akan menyakiti hatimu dan melukai perasaanmu
yang mungkin tidak memahami perasaanmu
yang mungkin kadang-kadang tidak memahami beban yang ditanggung olehmu
Aku
yang mengharapkan cahaya dari Allah
untuk terus memayungi perjalanan hidup yang penuh dengan mehnah dan ujian
Aku 
yang penuh dengan dosa
maafkan aku sahabat
semoga engkau terus kuat
kuat dan kuat........

~Sinergi~
hurul_in




4 comments:

ili_far said...

bakpo emo semacam ni? hehe...
berbahagialah dgn ap y dmiliki dgn rs qanaah n rs puas ats pemberian Ilahi ^_^

noorain said...

emm..tu la k.ili, x beli coklat ke ore..kan dah teremo nih..haha~ =p

biasa la, manusia..kadg2 dia sedih, kdg2 dia gembira, kdg2 dia teremo..kadang-kadang pun dia kadang-kadang...kadang2..alamk pening kepala la (tulis dlm keadaan pening kepala)..pusing..pusing..

apa-apa pun, tq k.ili ats kata2 tu..(",)

voltox said...

jiwang ye ain ni..mgkn kalau letak sajak ni dekat tesis awk mst menarik..heheh..

noorain said...

en adib

lama senyap..bila nk update blog tu..

jiwang ke saya..biasa la, skali-sekala..haha~ emm, letak sajak tu dlm tesis erk, mengarut sokmo en adib nih...~

tapi kalu letak, nnt kena maroh ke prof chek sbb buat dia kebingungan membaca sajak (bleh ke panggil sajak???) saya tu..

yang awak tambah sajak tu dlm tesis kenapa? ada kaitan ke...??

saya akan jwb, en adib, student master bg idea suh letak..hahah~

mula nak mengarut dah...heh~