Saturday, March 19, 2011

Jalan-jalan Cari Pasal

Aku tak kira. Kali ni tak mau berlama-lamaan di KL. Sesak! Even sipi-sipi KL pun aku tak sanggup! So, I decided to make my loooooooooooooonnng night in a train. Bertolak sehari before the 'date' and that night terus balik kampung! (^_^)
Tiket dua hala pun dibeli oleh adik aku. Sampai rumah adik cakap," Kak I, tiket kelik Kelate tak dop doh katey, T beli je la seat duduk!"
Alamak! Nervous gak, dah lama tak amik seat. Tiket pun dah beli, so pasrah je la. Lagipun tiket balik hometown, if anything happen sampai jugak Kelate.
Dari Stesen Keretapi Wakaf Bharu ke KL Central perjalanan amik masa agak-agak 12 jam tetiba otak decided turun je di Kajang, malas nak patah balik ke Serdang. Dari Serdang ingat nak amik teksi tapi disebabkan bajet lari a.k.a aku tak really berkerjaya so again I decided naik komuter ke Stesen KTM Serdang. From there I took a bus, berasak-asak ngan ramai foreigner. After diketawakan Doc atas reason-reason tertentu, terus amik ubat and sekali lagi I decided tok tidak mengganggu kawan-kawan di area KL.

Train Senandung Wau dari Tumpat ke KL Sentral lebih kurang camni lah!


My 'Date'


Mata melilau cari MPH padahal dah terang-terang ada map disediakan=P

Paling tak best adalah waktu menunggu,
dat why you must have something to read while waiting=)

Atur langkah ke Mid Valley and mulakan hobi lama. Lepak kedai buku! Tak sedar masa berlalu begitu pantas, almost 5 hours aku berkubang dengan pelbagai jenis buku dan majalah. Jalan sorang-sorang tak terikat dengan sapa-sapa. After Asar badan baru bagi signal to have some rest. Cepat-cepat aku ke KL Sentral and lepak di surau sementara tunggu adik Z abis kerja. Kitorang dah janji nak have dinner sama-sama sebelum aku bertolak pulang.
To be continued...ehe<((>_<))>

1 comment:

hurul_in said...

salam k.ili

lama tgu k.ili mengarang kat sinergi ni..hehe~

cpt buat sambungan seterusnya..!!! =p