Wednesday, December 15, 2010

~Before I say Sayonara~

Buat ashabul kahfi pt 5428



Sahabat ashabul kahfi
Korang sesungguhnya
Temanku
Di kala duka dan lara



Satu semester kita bersama
Bagaikan bertahun lamanya
Suka duka
Tangis tawa
Tanpa sempadan kita harungi bersama




Setiap saat kita melangkah
Tanpa jemu terus melangkah
Tanpa niat nafsi-nafsi
Kita melangkah bersama penuh berani
Erat menggenggam tangan sang sahabat
Terus ke hadapan dengan thabat



Di manakan kucari ganti
Di manakan kulihat lagi
Indahnya ukhuwah ini
Tak pernah mengharap itu ini
Sebagai balasan kebaikan diri



Kutahu
Kalian mengharapkan ukhuwah sejati
Tanpa balasan duniawi
Kalian semaikan cinta sejati
Terhadap Ilahi
Moga kitakan berkasih lagi
Di syurga firdausi




Buat FB 4th Batch
Bila aku teringat lagu ni
Wajah korang satu-satu datang menjelma




Hembusan bayu yang bertiup
Bersama deruan ombak 
Yang menghempas pantai
Hatiku sayu bila mengenangkan
Perpisahan yang tiada diundang

Korang sambung sendiri la ek! Malas jiwang sengsorang=P First time aku jejak masok ke dalam kelas korang a.k.a kelas aku jugak sekarang (tak pernah malu mengaku FB 3rd batch as well as FB 4th batch) aku cuak gak. Yela..umur dah tua (ehem..tp awet mudakan???) tapi belajar ngan dak-dak ribena. Gitu lah aku pk awal-awal sebelum aku kenal dan hidup bersama korang secara dekat. Camne aku nak survive? Memang soalan ni sentiasa menghantui aku. Semenjak aku pulih dari gering yang agak lama,aku tak tahu ability sendiri tok berjuang di padang ilmu yang memang sah penuh mencabar. Namun satu je yang aku tanam dalam hati, Allah always be with me as long as I believe in His love. Berbekalkan keyakinan itu aku teruskan langkah tanpa rasa malu. Rugi beb, kalo malu nak tuntut ilmu, malu nak tanya orang benda yang kita tak tahu or kurang fahama.k.a blur. Percayalah! Sangat rugi! Malu time menuntut ilmu tak pe.Makin lama aku sekelas ngan korang, bergurau senda ngan korang, beramah mesra ngan korang, bertukar pendapat, jarak umur cam tak pernah wujud. Korang still panggil aku akak..tak kisah la...at least korang da menunjukkan respect korang pada senior kan...tapi sebenarnya kalo korang buang title akak kat depan pon aku tak kisah. Aku sayang korang semua dan aku tak pernah terasa hati ngan korang. Alhamdulillah, nasib korang kot dapat akak 9 april yang payah nak terguris hati ni. Mungkin pengalaman mendewasakan perasaan da pemikiran seseorang. Heeeeee. Tapi aku tau aku bukan manusia yang tak pernah buat salah. So semestinyorang yang korang panggil kakak ni pernah melakukan kesalahan antara sedar atau pun tak. Mulut akak korang ni payah sikit nak pakai penapis! Terlepas cakap ke, terlajak perahu ke..amponnnnnn!!! Maaf sekiranya kata-kata aku selama ni mengguris perasan dan hati korang. Ambil yang baik je segala teguran aku, yang korang rasa tak logik dan cam berat sebelah korang tolak jauh-jauh yek! Kadang-kadang, even I'm older than you all,I also need some advices in some cases too. I'm not perfect! I'm just a human too. So,thanks a lot to guys yang tetap melakukan tugas as a friend dalam menegur aku cara betul bermuamalat, cara terbaik berpakaian secara muslimah dan tak terikut ngan fesyen moden sekarang, cara terbaik nak timba ilmu dan dalam banyak hal lagi tanpa melihat aku sebagai akak yang garang (hehehe,..tahun rimau kot) dan boleh diajak berbincang. Korang da melakukan satu tugasan atau amanah yang terbaik untuk aku as your friend. Kalo aku nak cite sengsorang agak panjang le nti...setiap dari kalian agak unik dan ada potensi diri untuk menjadi seseorang. Walaupuan hanya 3 semester aku bersama korang rasa cam da 5 tahun kita kenal! Jealous la senior-senior korang if diorang baca entry ni. Hehehe..diorang ada specilaty len dalam kamus hidup sorang insan bernama ILI. Mungkin akan aku kongsi saat aku bersama diorang di lain masa. Love you all! Home sweet home. Hahahahaha..tetibe lak! Last but not least, korang layan la lagu; 

Selamat berjuang sahabatku 
Semoga Allah berkatimu
Kenangan indah bersamamu
Takkan kubiar ia berlalu
Berjuanglah hingga ke akhirnya.....


~Buat Ain~




I have no word for you
By creating this blog 
I already tied you up
To be with me
Hahaha
Baru you tau how cruel I am

The last gifts you gave to me this morning, I'll truly appreciate those books very much. May I share those ilmu and kata-kata with all the blogger and reader soon. Kawen tak ajak memang nak kena ni! =P

5 comments:

N A U R A H said...

Sayonara..!

lo said...

kak ili....nok pelukkk

hurul_in said...

k.ili memg kejam..ambik gmbr curik...=p

ili_far said...

sufi:cedih sgt..x smpt mengucapkan formal sayonara to u n alwafiy"(
lo:ehem2...pelok org len la=P
hurul_in:cntk pe!

Anonymous said...

K.ili, miz u so much..thanks 4 everything..syg k.ili..